Meny Stäng

Kommunikativt ledarskap i offentlig sektor (digitalt klassrum)

Lyckas med din kommunikation – och lyckas som ledare. Den här utbildningen i kommunikativt ledarskap är specifikt framtagen för dig som jobbar i offentlig sektor. Du får konkreta tips på hur du blir en kommunikativ och transparent ledare, skapar delaktighet och engagemang hos dina medarbetare, samt hur du uttrycker dig tydligt i din kommunikation.

Nollställ

10 900 kr exkl. moms

Kommunikativt ledarskap i offentlig sektor, ökar engagemanget hos dina medarbetare

Vilka egenskaper är viktiga hos en kommunikativ ledare? Och hur tar du fram det bästa i dina medarbetare och tillvaratar deras styrkor? Vilka kommunikationskanaler ska jag prioritera?

Kommunikativt ledarskap i offentlig sektor är specifikt framtagen för dig som jobbar i offentlig sektor. Konkreta tips på hur du blir en kommunikativ och transparent ledare som skapar delaktighet och engagemang hos dina medarbetare, samt hur du uttrycker dig tydligt i din kommunikation. Men du får också kunskap om hur du lockar fram det bästa i dina medarbetare för att förbättra organisationen.

3 anledningar att delta i utbildningen:

  • Skapa delaktighet och engagemang hos medarbetare
  • Lär dig att vara tydlig i kommunikationen och nå fram
  • Ta del av tips och råd kring hur du bäst ger feedback

Tid:

22 september 2020, kl. 09.30 – 14:00.
23 september 2020, kl. 09.00-14:00

Läs om SIPUs pedagogiska format för distansutbildning här.

Målgrupp: Chefer och ledare i offentlig sektor och andra som arbetar med att stötta ledarnas kommunikation, t.ex. kommunikatörer.

Fler utbildningar inom ledarskap finner du här

Medarbetarengagemang ◆ Hur skapar du delaktighet, engagemang och vi-känsla? ◆ Få medarbetare att jobba mot det mål du önskar ◆ Locka fram det bästa ur dina medarbetare och ta tillvara på deras styrkor ◆ Skapa ett bra arbetsklimat Din roll som ledare ◆ Vad innebär begreppet kommunikativt ledarskap? ◆ Hur förbereder du dig själv för att lyckas som kommunikativ ledare? ◆ Verktyg för att bli en kommunikativ ledare i praktiken ◆ Lär dig skapa utrymme för reflektion och samtal med dig själv – känn dig själv och bli trovärdig gentemot andra ◆ Arbeta med ditt kroppsspråk ◆ Lär dig prioritera i all information Kommunikation som når fram ◆ Bli tydlig i din kommunikation ◆ Hur får du budskapet att gå fram och vad bör du fokusera på för att få det att nå fram? ◆ Så riktar du kommunikationen till olika målgrupper Hur bör du kommunicera? ◆ Vilka kommunikationskanaler är bäst? ◆ Kommunicera rätt innehåll till rätt person ◆ Vilket är det bästa sättet för kommunikation? Kommunikation i förändring ◆ Så får du med dig medarbetarna i utvecklingsarbete ◆ Hur kan du skapa attraktiva målbilder? ◆ Lär dig att involvera i dialog ◆ Praktisk träning i att lyssna ◆ Så lägger du upp kommunikationen vid förändring Feedback ◆ Därför är feedback så viktigt ◆ Hur ger du feedback – och hur tar du emot feedback? ◆ I vilket syfte ger du den återkoppling du ger? ◆ Lär dig kommunicera obekväma budskap