SIPUs bokningsregler
SIPU är ett kvalitetsauktoriserat utbildningsföretag genom Almega Utbildningsföretagen och följer branschens standardregler vid bokning, överlåtelse och avbokning av öppen utbildning.
- Deltagare är anmäld så snart SIPU accepterat bokningen och skickat bekräftelse på att deltagaren antagits på utbildningen.
- Eventuell avbokning ska alltid ske skriftligt till SIPU, [email protected].
- Vid avbokning eller meddelande om förhinder 30 – 15 dagar före kursstart ska beställaren ersätta SIPU med 50% av utbildningsavgiften alternativt överlåta platsen till kollega från samma organisation. Detta skall skriftligt meddelas SIPU via e-post.
- Vid avbokning eller meddelande om förhinder 14 – 0 dagar före utbildningsstart ska beställaren ersätta SIPU med 100% av utbildningsavgiften alternativt överlåta platsen till kollega från samma organisation. Detta skall skriftligt meddelas SIPU via e-post.
- SIPU har rätt att ställa in en utbildning fram till och med 10 dagar innan utbildnings/konferensstart varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej.
- SIPU fakturerar utbildningsavgiften i samband med bokningen och före utbildningsstart. Betalningsfristen är 30 dagar. Vid försenad betalning över 30 dagar, tillkommer dröjsmålsränta om 8 %. SIPU använder sig av Intrum för inkassoärenden.
- För matallergier, vegetarisk eller vegankost som efteranmäls senare än 14 dagar före utbildning kan tillägg komma att debiteras
- SIPU reserverar sig för eventuella ändringar i programmet.
Om du har frågor eller funderingar skriv i vår chatt eller maila vår kundtjänst:
[email protected]