Lär dig arbeta strategiskt med verksamhetens inköp
Vill du utveckla din kunskap om vad strategiskt inköp innebär och även hur du kan införa det i din organisation? Som ett resultat av denna utbildning är att du får lära dig arbeta strategiskt med verksamhetens inköp – från ledning och styrning, framförhållning och planering till uppföljning och kategoristyrning.
Många offentliga organisationer har ambitionen att inköps- och upphandlingsarbetet ska bidra till ett mervärde och vara ett verktyg för att nå övergripande mål i hela den övriga verksamheten. Under denna utbildningen kommer du få kunskap om hur du kan arbeta med strategiskt inköp inom din organisation och även hur du praktisk kan tillämpa dina nya kunskaper i din verksamhet.
Digitalt klassrum – med känslan av att du är på plats
Läs om SIPUs pedagogiska format för distansutbildning här.
Vid bokning kommer du att få ytterligare instruktioner och inloggningsuppgifter.
Tid för de digitala klassrumstillfällena: kl. 09.00 – 15.00
Tre skäl att gå utbildningen:
- Ta del av användbara verktyg för att lyfta inköpsarbetet i din organisation
- Få en helhetsbild av vilka delar som ingår i strategiskt inköp och lär dig använda spendanalys och kategoristyrning
- Lär dig planera för hela organisationens inköps- och upphandlingsbehov
Målgrupp: Utbildningen är till för dig som arbetar som upphandlare, inköpare, upphandlingschef, inköpschef, kategoriansvarig eller för dig som på annat sätt ansvarar för inköp eller i någon annan roll är intresserad av hur du kan lyckas med strategisk inköp inom din organisation.
”Utbildningen var väldigt bra på alla plan och jag är väldigt nöjd! Jag fick med mig kunskap, inspiration och glädje.” – Sagt av tidigare deltagare
Fler utbildningar om offentlig upphandling hittar du här.
Följ oss gärna på LinkedIn.